Kita tak tahu apa yang ada dalam kepala penerbit filem Kapsul ini sehinggakan dia rasa kehadiran Mahathir dalam filem itu mampu menarik jutaan orang (dalam masa yang sama jutaan ringgit) melihat filem tersebut,
Tidakkah mereka tahu bahawa Mahathir adalah lambang ketidaklakuan, dimana dia ada mempromosikan sesuatu barangan, hampir pasti barangan atau apa pun bendanya itu (filem ke apa patut) tidak akan laku.
Lihar saja dalam promosi kereta Proton Iriz, Mahathir cuba menunjukkan kedewaannya dengan kononnya menjimatkan hampir RM 1 juta dari belanja promosi apabila dia sendiri mengambil alih sebahagian kempen promosi kenderaan tersebut.
Mahathir cuba mengatakan bahawa dengan meletakkan dirinya saja bawa kereta itu untuk beberapa minggu atau bulan, jualan kenderaan tersebut akan meningkat dengan mendadaknya. Ternyata tak pergi mana pun, Iriz masih tidaknya laku berbanding model yang seangkatan dengannya keluaran Perodua, Axia,